lördag 29 april 2017

Naturlig skönhetsvård

I detta inlägg tänkte jag berätta om hur jag sköter min hud och ögonfransar! Jag tycker att det är roligt med skönhet men är lite emot all "skit" som finns i smink och hudvård. Därför tänkte jag berätta om vad jag hittat som funkar och samtidigt är naturligt!
Olja! Kokosoljan använder jag som sminkborttagning och tar en tesked i kaffet så jag blir smörjd från insidan. Kokosoljan är väldigt effektiv som borttagare och just för ögonfransarna så känns den väldigt skonsam.

Ricinoljan är nytt för mig, och jag har bara använt den några dagar men jag har den på ögonfransarna! Efter att jag tvättat bort sminket så blöter jag en tops i ricinflaskan och kletar på fransarna, typ som ett balsam för fransarna. Jag är inte så snäll mot fransarna har jag kommit på, böjer med fransböjare och mascara på dagligen... Jag får återkomma med resultat! Förhoppningsvis blir fransarna starkare och kanske naturligt längre?

Lördagssminkad!

Ha en fin lördag!

1 kommentar:

  1. Spännande ! Var köper du ricinoljan ?...i hälsokostaffär eller ?
    Skulle kanske testa kokosoljan också, dottern använder den tror jag...fast till annat ;))
    Ha en fin helg !
    Kramis

    SvaraRadera