fredag 16 juni 2017

Plantera mera!

Med semestern kom planteringssuget tillbaka! Idag åkte jag och grabbarna till Granngården där det inhandlades pelargoner, dahlior och jord.


Trots regn så gav jag mig ut i trädgården och planterade dem, det är verkligen terapi att stå utomhus med händerna fulla av jord omgiven att vackra blommor och patinerade lerkrukor....

Kära loppisfynd!









Kanske skär sig lite med två olika rosa, men jag ville ha rosa pellisar och jag föll verkligen för dahlians rosa färg så vet ni vad, jag skiter i om det skär sig ;)


Upp med allt på den loppisfyndade rostiga serveringsvagnen!






Å nu fick jag mersug!

2 kommentarer:

  1. Åh gillar din rostiga serveringsvagn !....så härligt ute i trädgården med rostiga prylar ;))
    Och pelargoner är fint och lättsamma blommor...ska ha lite på terrassen på landet sen när vi flyttar ut !!Fast i år ska det vara lite Medelhavs stuk över terrassen...men pelargoner funkar ju bra till det också;))
    Trevlig helg !
    Kram<3

    SvaraRadera
  2. Har du "fusk"-patinerat krukorna eller har du fått tag på gamla?

    SvaraRadera