fredag 12 januari 2018

Bland hästar och getter

Jag måste säga att 2018 har börjat väldigt bra! Jag kastade mig ut och frågade någon jag aldrig träffat om hon ville ha hjälp att fota sina djur inför en kommande satsning på ny verksamhet, och det tyckte hon var en bra idé!


Sagt och gjort, med båda barnen och kameran under armen gav vi oss iväg till Södra Bergsgården, där träffade vi Sophia och hennes sju hästar och 5/6 getter!


Ljuset var fotovänligt men att fota djur är inte så lätt då de gärna rör på sig ;-) Men jag tycker att några blev fina ändå och Sophia gillade dem också!


Sophia och hennes Kenza, som hon haft sedan hon var föl <3 Supersocial häst som ville vara i centrum hela tiden :)






Shettisen Carlos!



T.om.  treåringen var med inne i hagen och klappade!










Det var fantastiskt rolig att ge sig ut på "fotouppdrag"! Jag fick fin möjlighet att öva på mitt foto som jag har mkt kvar att lära mig om, men som de säger, övning ger färdighet!

2 kommentarer:

  1. Du gör rätt, kasta dig ut bara, det är så man måste jobba för att lyckas! Fina bilder! Jobba på!
    Jag har en kamera som jag måste lära mig, nu ska en kille på jobbet hjälpa mig, det ska bli roligt.
    Kram Eva

    SvaraRadera
  2. Jag är verkligen ingen hästtjej men fina bilder ändå ;))....
    Hoppas allt är bra !
    Kram bia !

    SvaraRadera