tisdag 1 maj 2018

Så for vi till Krakow...

Hej på er! Nu är det väl nästan en månad sedan jag uppdaterade här... Sedan vi hördes så har vi varit på en weekend i Krakow, med pappa, Lisa, syster, Selma, Oscar och jag med min man och barn <3


Eftersom jag varit där förut 2 ggr, och Johan med 1 gång så hade vi ju lite förkunskaper om sevärdheter, vägar, butiker o.s.v. Det var ju lite nervöst, skulle de gilla Krakow lika mkt som vi?


Jag behövde inte vara nervös....

I de gamla judiska kvarteren

Gott med mat på fin restaurang efter resan!





Alla dessa fasader, med så mkt historia...


Trappan som finns med i filmen Schindlers list


Vårt hotell. Krakow Residence Hotel

Lite mys på hotellrummet <3


Frukostbuffé





Plac Bohaterow Getta

Rester av ghettomuren

Ännu en glasspaus ;)


En kringla eller "obwarzanki" som det heter är alltid gott!

Gammalt anrikt hotell


På Rynek Glowny. Ett av Europas största torg


Kontraster. Spirande vår och fallna kvarter.

Piroger och piwo (öl)

Många duvor på torget


Vi hade verkligen en superhärlig resa! Alla var så nöjda och glada. Mkt historia och promenader förstås. Men också sol, värme och en och annan piwo. Barnen var så duktiga och lättsamma att ha med sig. Rekommenderar verkligen Krakow, citerar 7-åringen : "Mamma, jag gråter nästan, för Krakow var så fint!"
Och det var så fint att få åka med pappa och syskon också, sällan vi gör det nuförtiden <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar